Pierwszy dzień zwiedzania

Wstaliśmy na budzik o 7:30 i dopiero mogliśmy przyjrzeć się naszemu mieszkanku. Tutaj też zauważyliśmy dużo różnic i olbrzymie gabaryty wszystkiego, co nas otaczało. Piekarnik, palniki, lodówka, drzwi, zlew, łózka, wszystko zdawało się dwukrotnie przekraczać rozmiary, do których byliśmy przyzwyczajeni. Dzień zaczęliśmy od śniadania i mszy św. w kaplicy zakonnej. Msza po angielsku – zawsze fajnie. Z ambitnymi planami, zaopatrzeni w przewodniki wyruszyliśmy na miasto. Z Newarku dojechaliśmy PATHem. Jak się okazało świetną, punktualną i szybką kolejką łączącą Nowy York z pobliskimi miejscowościami. Po 20 minutach byliśmy już pod World Trade Center i w końcu mogliśmy rozpocząć zwiedzanie, na które tak bardzo czekaliśmy! Olbrzymi, modernistyczny dworzec, mimo że piękny był niczym gdy po wyjściu z niego zobaczyliśmy taaaak wysokie budynki. Od razu z naszym zachwytem zaczęło konkurować uczucie przytłuczenia. Czyliśmy się bardzo nietypowo, jak mróweczki w świecie budynków. Panujący wśród nich budynek WTC1 mierzący 541m, czyli ponad 2 razy więcej niż wrocławski Sky Tower czy 3 razy więcej niż wysokość dachu warszawskiego Pałacu Kultury i Nauki. Naprawdę trudno pojąć ten ogrom. Stojąc po WTC dosłownie nie widać końca!

Pierwszy dzień zakończyliśmy dumni z siebie. Udało nam się zobaczyć mnóstwo ciekawych miejsc, praktycznie cały Lower Manhattan. Na naszej liście „zdobyczy” mogliśmy zapisać:

• Federal Reserve Bank i Federal Hall
  • Vietnam Veteran Plaza
  • Castle Clinton
  • 9/11 Memerial Museum

Każde z powyższych miejsc było bardzo ciekawe, choć oczywiście niektóre bardziej znane niektóre mniej. Na tyle mniej, że bez przewodnika (książki) byśmy tam nie trafili. Bez przewodnika w ogóle byłoby bardzo trudno. Nie dość, że łatwo było nam pogrupować miejsca do zwiedzania, zaplanować drogę, ale też bardzo korzystaliśmy z wiedzy o tych miejscach.

Najważniejsze do polecenia były chyba 9/11 Memorial Museum, Charging Bull, Wall Street i Trinity Church.

Info po drugim dniu:

1. Warto dobrze przemyśleć miejsce noclegu tak by łatwo było dojechać do centrum. Tutaj polecamy kolejkę PATH, która okazuje się dużo lepsza i tańsza od metra. Metro jednak ma dobre zniżki tygodniowe, dobre aplikacje mobilne.
  2. Warto mieć przewodnik. Pomocne są też przewodniki w formie aplikacji, szczególnie te z mapami i lokalizacją.
  3. Muzea w Nowym Yorku są na serio świetne. Są jednak drogie (najczęściej 27$ za osobę). Można ominąć te ceny dowiadując się na licznych stronach internetowych kiedy muzea są otwarte dla wszystkich za darmo. Każde muzeum w NYC ma przynajmniej kilka godzin w tygodniu z taką opcją.