Dinozaury i Broadway

Ciężko zorganizować sobie „normalne” śniadanie. Przede wszystkim przez brak „normalnego” pieczywa. Wszystko to taka gąbka. Z resztą w Polsce też można dostać takie pieczywo chyba pod nazwą bułka wrocławska, tutaj jest takie wszystko. Śmieszą nas też olbrzymie baniaki z sokiem / wodą. Dobrze chociaż, że amerykańskie lodówki są przystosowane do 5 litrowych butelek.

Rano jak zwykle byliśmy też na Mszy i zaplanowaliśmy dzisiejszą podróż. Jeszcze dużo do zobaczenia.

Zwiedzanie zaczęliśmy od Broadwaya, tj. Theatre District. (Broadway to ulica, która ciągnie się przez cały Manhattan – tylko małą część zajmują teatry. Broadway ze względu na moją taneczną pasję szczególnie mnie interesował. Wspólnie pomyśleliśmy, że skoro już jesteśmy w NYC to może warto byłoby pójść na jakiś spektakl. Co bardzo ciekawe teatry na Broadwayu wykonują tylko jedną sztukę. Czasem od kilkunastu lat! Wiele z nich było wybudowanych z myślą o konkretnej sztuce. Dlatego też teatrów jest dużo. Zaczęliśmy od najbardziej promowanego teatru wystawiającego Króla Lwa. Wszystko wyglądało ciekawie, ale cena (od 120 $ za osobę) zrzuciła nas z nóg – zrezygnowaliśmy. Znaleźliśmy inny – Matilda. Dużo taniej, a zapowiadało się równie świetnie. Kupiliśmy bilety na wieczór i poszliśmy zwiedzać. Na pierwszy rzut poszło Madison Square Garden – jedna z największych hal widowiskowych. Jak było można się domyśleć nic nie zobaczyliśmy. Rano nie było żadnych imprez, a hol czy budynek z zewnątrz nie imponował. Stamtąd poszliśmy do Muzeum Sztuki Naturalnej (tego z dinozaurami) po drodze przechodząc przez wschodnią część Central Parku. Do muzeum korzystając z promocji weszliśmy za 1 $. Było olbrzymie. Już w samym holu stały 2 wieeeelkie szkielety dinozaurów. Muzeum 4-piętrowe. Na każdym kroku historia ludzi, zwierząt, różne elementy kultury z każdej części świata. Była też część o kosmosie. Bardzo podobały nam się szkielety mamutów czy wielkich żółwi. Chodzenie po muzeum nas trochę zmęczyło. Zdecydowaliśmy się na przerwę obiadową. Były to jednak momenty, w których czuliśmy się… biedni. Z naszym założeniem niskich kosztów – ceny 25 $ za jakikolwiek obiad (nawet hamburger) w jakiejkolwiek knajpie powodowały, że odechciewało nam się jeść. No sorry, 100 zł? I to do wydania codziennie? Nie… Żałując lekko, że nie poznamy zbyt amerykańskiego jedzenia, decydowaliśmy się zazwyczaj na fast-food. Ada Sub of the Day w Subwayu za 3 $, ja Lamb over rice (jagnięcina na ryżu) za 5 $ z fast-foodowych budek dostępnych prawie na każdym skrzyżowaniu. To biedne jedzonko polepszał fantastyczny klimat Central Parku. To wszystko zajęło nam dużo czasu, więc zbliżała się powoli godzina naszego przedstawienia. Ruszaliśmy więc w stronę Broadwayu.

Matilda okazała się najcudowniejszą rzeczą jaką kiedykolwiek zobaczyłem!!! Była w każdym calu po prostu genialna!!! Klimat, taniec, gra aktorska, śpiew, sala, fabuła, teksty, scenografia!!! Byliśmy zachwyceni!!! Zgodnie stwierdziliśmy, że nawet, gdybyśmy mieli przyjechać do USA tylko, żeby zobaczyć Matildę byłoby i tak warto. Niesamowite były też technologie użyte na scenie. Wysuwające się z podłogi elementy, spadające części z sufitu, poruszające się same ściany. Nie wiem czy jest na świecie coś co tak gorąco bym każdemu polecał zobaczyć.

Zachwyceni wróciliśmy do Newarku. Przy wejściu na teren zakonu zobaczyliśmy Oposa. Trochę nas przestraszył i obrzydził. Fajnie, że nie mamy takich w Polsce.

Dobranoc

Info:

1. Broadway i chociażby jeden spektakl tam wystawiany to punkt obowiązkowy każdej wycieczki do USA!!!!! Uwierzcie, że zobaczycie czegoś takiego w Polsce. Bilety warto kupić na Times Square (pod trybuną) – jest często dużo taniej.
  2. Dzisiaj zobaczyliśmy kolejne świetne muzeum. Jeśli jednak nie znacie się na temacie muzeum warto coś poczytać albo wynająć przewodnika. My czasami chodziliśmy mało zainteresowani wystawami, bo niewiele z nich rozumieliśmy.
  3. Muzea są olbrzymie (z resztą jak wszystko). Warto policzyć na zwiedzanie ich dużo czasu.